برخی نکات در انتخاب رنگ کفپوش pvc

برای فضاهای مخصوص کودکان انتخاب طیف رنگهای شاد در افزایش روحیه آنان بسیار موثر است.
2,242

برخی نکات در انتخاب رنگ کفپوش pvc

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

این مطلب بخشی از یادداشتی است که چندین ماه پیش تحت عنوان ” نکات مهم در انتخاب کفپوش pvc ” در سایت منتشر شده که بجهت برخی درخواست ها مجددا و بصورت جداگانه بازنشر میشود :

در انتخاب نوع کفپوش pvc عوامل گوناگونی دخیل است که اگر همگی و بدرستی مورد مطالعه و مقایسه قرار گیرد, آنگاه شما قادر خواهید بود با توجه به بودجه و سلیقه خود, بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. شاید مهمترین نکته در انتخاب رنگ رعایت تناسب ( هارمونی ) یا تفاوت رنگ ( کمپوزیسیون ) رنگ کفپوش ( از جمله  کفپوش pvc یا پارکت – پارکت یا لمینت ) با مجموعه دکوراسیون داخلی ساختمان است.

از جمله عواملی که باید قبلا مورد توجه قرار گیرد کاربری آن اطاق یا فضاست. رنگ کفپوش pvc است که باید متناسب با روحیات, سن و سال ساکنین یا ارباب رجوع, موقیت فرهنگی منطقه و . . . انتخاب گردد. یکی دیگر از پارامترهائی که در انتخاب رنگ کفپوش پی وی سی باید لحاظ گردد, کاربری زمان و وسعت آن فضا است.

با وجودی که سلیقه, نقش اساسی در انتخاب رنگ دارد, اما هر فضا اقتضاء خاصی دارد که در انتخاب رنگ باید در نظر داشت. برای روحیه کودکان, در فضاهای مخصوص ایشان رنگ های شاد بیشتر لازم است.

 برای فضاهای مخصوص کودکان انتخاب طیف رنگهای            شاد در افزایش روحیه آنان بسیار موثر است.

اطاق خواب و فضاهای مختص استراحت, با رنگ های تند ( باصطلاح ” جیغ” ) چندان همخوان نیست. در این فضاها رنگ هائی باید برای کفپوش pvc استفاده شود که باعث آرامش فرد یا افراد میگردد.

اطاق های کار, مطالعه و کتابخانه , نیاز به رنگهائی دارند که باعث نشود تمرکز اشخاص بهم بخورد. برخی برای این فضاها, رنگهای تیره تر را ترجیح میدهند. با توجه به شخصیت و روحیات متفاوت انسان ها, مسلما نمیتوان برای همه رنگ های معینی را پیشنهاد کرد. اما لازم است هر کس در تعیین رنگ کفپوش pvc  اینگونه فضاها, دقت نماید که چه رنگی بیشتر باعث تمرکز او میشود و باصطلاح حواسش را پرت نمیکند.

طیف رنگ های گردوئی از جمله رنگهائی است که برای    اطاق های خواب و مطالعه بسیار استفاده میشود.

اطاق های پذیرائی در منازل و ادارات, کاربرد های گوناگونی دارد. روحیات و مهمانانی هم که پذیرائی میشوند, گاه متفاوت است. اما آنچه مهم است, توجه کافی به روح پذیرائی در این فضاهاست. پذیرائی میتواند اهداف گوناگونی داشته باشد. لذا در انتخاب رنگ کفپوش پی وی سی با رنگبندی مبلمان این فضاها باید توجه داشت که در مواقع لزوم به آسانی و سهولت قابل تغییرات باشد. گاهی نور پردازی, پرده ها و تزئینات جنبی اطاق و view بیرون اطاق این تغییرات مختصر را عملی میکنند.

اطاق پذیرائی باید هم معرف شخصیت میزبان و نیز متناسب با هدف مهمانی و روحیات مهمان یا مهمانان باشد. لذا چیدمان و رنگ اطاق پذیرائی, امری بسیار شخصی است.

فصل و زمان از دیگر نکات مهم موثر بر انتخاب رنگ کفپوش pvc است. برخی رنگ ها را گرم و برخی را برعکس سرد می نامند. این موضوع با وجودی که تا حدی شخصی است, اما تابع برخی اصول روانشناسی نیز می باشد که بهتر است در انتخاب رنگ لحاظ شود.

طیف رنگ های کرم, از جمله رنگهائی است که باعث         میشود فضای خانه یا محل کار وسیعتر بنظر آید.

معمولا کفپوش های pvc رنگ های روشن, باعث میشوند فضا وسیعتر بنظر برسد. برعکس رنگهای تیره, فضا را جمع و جور, گرم و مهربانتر می نمایند. متراژ هر آپارتمان یا اداره و . . . از مواردی است که قبل از انتخاب رنگ کفپوش pvc بهتر است در نظر گرفته شود. گاهی نیاز داریم فضا, کمی صمیمی یا رسمی تر باشد. در هر یک از این موارد, میتوان رنگ های مختلفی را در نظر داشت. این موضوع تا حدودی به انتظار و کاربرد هر فضا نیز مرتبط است.

در مورد انتخاب رنگ کفپوش پی وی سی مسایل بیشتری نیز وجود دارد. مباحثی که بصورت سرفصل اشاره شد, تنها این هدف را داشت که ذهن ما را در موقع انتخاب, کمی بیشتر به تعمق وا دارد. همانقدر که وسواس بیش از حد میتواند خرید را به کاری واقعا دشوار تبدیل کند, بی توجهی و انتخاب سَرسَری هم میتواند باعث دلزدگی یا پشیمانی سریع گردد. رعایت تعادل در اینمورد, هم باعث صرفه جوئی در وقت و نیز احساس رضایت خاطر بیشتر در خریدار و فروشنده میگردد. یک فروش خوب, فروشی است که هر دو طرف از آن احساس مثبتی داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر درباره رنگها, از جمله درباره اهمیت و جایگاه هماهنگی ( هارمونی ) و تضاد رنگها ( کنتراست ) میتوانید به مطلبی با عنوان نکاتی درباره انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” مراجعه نمائید.

صفحه نخست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.